Motoryzacja

Chevrolet Corvette (C3) to samochód sportowy , który został wyprodukowany przez Chevroleta na 1968 przez 1982 modelowych lat . Silniki i części podwozia zostały w większości przeniesione z poprzedniej generacji , ale ciało i wnętrze były nowe. To ustanawia nowe rekordy sprzedaży z 53,807 wyprodukowanych w roku 1979 modelu. [3] C3 to trzecia generacja Chevroleta Corvette , a 1969 przez 1976 modele zaznaczyć drugą generację Corvette Stingray.

Corvette C3 był wzorowany na Shark II Mako zaprojektowany przez Larry Shinoda . Wykonywane pod Billa Mitchella kierunku, Mako II został zainicjowany na początku roku 1964. Kiedy w połowie silnikiem Format został porzucony samochód Shinoda / Mitchell został wysłany do Chevrolet Styling pod David Holls, gdzie studio Harry'ego Haga jest przystosowana go do produkcji na istniejących Sting ray podwozia. Powstały dolna połowa samochodu był bardzo podobny do Mako II, z wyjątkiem miękkich konturach.Nazwa koncepcją samochodu została później zmieniona na Manta Ray. C3 przyjęła również "miarka cukru" leczenie dachu z pionową tylną szybę z połowy silnikami modeli koncepcyjnych zaprojektowanych przez grupę Duntov. Miała ona na początku, że tylna szyba i część dachu nad fotelami, do usuwania. [5]

 

W "Shark" ma rozróżnienie wprowadza do publicznej motoryzacji w niekonwencjonalny-i niezamierzone-fashion. GM próbował wszelkich starań, aby zachować wygląd nadchodzącego samochodu tajemnicą, ale uwolnienie Mattel 's odlew Hot Wheels linii kilka tygodni przed odsłonięciem C3 miał pewną wersję szczególnego zainteresowania fanów Corvette: "Custom Corvette "GM-upoważniony model 1968 Corvette.

Do 1968 roku, zarówno ciało Corvette i wnętrze zostały całkowicie przeprojektowane. Tak jak poprzednio, samochód był dostępny w obu modelach coupe lub zamiennych, ale coupe miał nowych wymiennych paneli dachowych ( T-topy) oraz zdejmowaną tylną szybę. Miękki składany górna została dołączona do kabrioletów, natomiast pomocnicza hardtop z szybą tylną był oferowany za dodatkową opłatą. W zestawie z coupe były przytrzymać ramiączka oraz parę toreb winylowych do przechowywania płyt dachowych, a przede przestrzeni bagażowej był tylny podajnik Okno rozmieszczenia. chowane reflektory trwałą nowego organu przeniesione do pozycji za pomocą systemu próżniowego zamiast elektrycznie sterowane jak w poprzedniej generacji, a nowe wycieraczki ukryty wykorzystywane problematyczny drzwi próżniową. Klamki były równo z górną krawędzią drzwi z osobnym przyciskiem zwalniającym.błotniki przednie miał funkcjonalne otwory wentylacyjne silnika. Boczne szyby wentylacyjne zostały usunięte ze wszystkich modeli, zastąpiony przez "Astro Wentylacja", świeży system cyrkulacji powietrza. W kabinie, duży okrągłyprędkościomierz i dopasowanie obrotomierz zostały umieszczone przed kierowcą. Mierniki pomocnicze były skupione przede przedniej części konsoli i obejmowały ciśnienie oleju , temperatura wody , amperomierz , miernik paliwa i zegar analogowy. System światłowodowy pojawiła się na konsoli, które monitorowane świateł zewnętrznych i nie było schowek. Akumulator został przeniesiony z okolic silnika do jednego z trzech przedziałów za siedzeniami, aby poprawić rozkład masy. Nowe opcje zawarte tylną szyba, system alarmowy antywłamaniowe, jasne kołpaków metalu, oraz stereofoniczne radio AM-FM. [6] Wszystkie samochody zamówione w radio, jak samochody C2, nadal być wyposażone w chromowane ekranowanie zapłonu obejmujące się z dystrybutorem w celu zmniejszenia zakłóceń.

 

Podwozie zostało przeniesione z modelami drugiej generacji, zachowując w pełni niezależne zawieszenie (z niewielkimi zmianami) oraz układu hamulcowego na cztery koła. Ratingi silnika line-up i moc zostały również przeniesione z poprzedniego roku, jak były 3 i 4-biegowąskrzynią biegów . Nowy opcjonalny Turbo Hydramatic 3-biegowa automatyczna skrzynia biegów ( RPO M40) zastąpiło dwóch prędkości PowerGlide . L30, A 327 cu w (5,4 litra) małego bloku silnika V8 o mocy 300 KM (224 kW) i 3-biegową manualną skrzynią biegów są standardem, ale tylko kilkaset 3-biegową manualną wyposażone samochody zostały sprzedane. Instrukcja 4-biegowa była dostępna w szerokiej M20 lub M21-stosunek zbliżenie stosunku wersjach przesyłowych. M22 "Rock Crusher", ciężki obowiązek, zbliżenie stosunek 4-biegowa skrzynia biegów, była także dostępna dla pewnych zastosowań. [6] Silnik line-up obejmował l79, 350 KM (261 kW) wersja Wysoka wydajność 327 cu in (5,4 litra) małym bloku. Również dostępne było kilka wariantów 427 cu w (7.0 L) big-block V8 , które razem wzięte tworzą prawie połowę samochodów. Nie było L36, A 390 KM (291 kW) wersja z Rochester 4-baryłkę gaźnika ; L68, silnik 400 KM (298 kW) z potrójną 2-Holley baryłkę węglowodanów utworzonej (3 x 2 tri-mocy ); L71, generując 435 KM (324 kW) z tri-power; Opcja L89 był silnik L71, ale ze znacznie lżejsze aluminiowe głowice cylindrów zamiast standardowego żeliwa. Potem był silnik L88, że Chevrolet przeznaczone wyłącznie do użytku terenowego (Wyścigi), w opublikowanym rankingu 430 KM (321 kW), ale biorące dużej pojemności 4-beczki Carb, głowic aluminiowych, unikalny system indukcji powietrza i ultra-high stopień sprężania (12,5: 1). [7]Wszystkie małe samochody blokowe mieli kaptury niskoprofilowe. Wszystkie duże samochody blok miał wypukłe kaptury dla dodatkowej odprawy silnika z dwoma otworami i symulowane "427" emblematów po obu stronach kopuły. Nowe siedem-calowy felgi stalowe miał F70x15 nylonowe opony bias-warstwowa Standard z białym lub czerwonym paskiem opon opcjonalnych. Opcje były rzadkie. Silnik L88 (80), J56 hamulce ciężkich (81), układ UA6 alarmowy (388), L89 głowice aluminiowe (624)[6]



Dodaj komentarz






Dodaj

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl